نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2325
-
الف
+

اهم خبرهای فرهنگی امروز ایران ؛ از به صحنه آمدن «کبوتری ناگهان» تا رسیدن «سینما دانکی» به بوسان

در این گزارش از مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری ایران در 20 میزان( مهر) 1398 با خبر می شوید.

به گزارش آی فیلم 2، مهم ترین اخبار فرهنگی و هنری امروز ایران (20 میزان/مهر 1398) از این قرار است:

«سینما دانکی» نامزد جایزه جشنواره بوسان شد

فلم «سینما دانکی» ساخته شاهد احمدلو در اولین حضور جهانی خود در جشنواره فلم بوسان در بخش «پنجره‌ای رو به آسیا» کاندید دریافت جایزه شد.

به گزارش مشاور رسانه‌ای فلم، ساخته جدید شاهد احمدلو با نام سینما دانکی که به تازگی در بیست و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی بوسان کوریای جنوبی به نمایش درآمده، کاندید دریافت جایزه «کیم جی سوک» در بخش پنجره‌ای رو به آسیا این فستیوال شده است.

تغییر نام «بهترین سالهای زندگی ما» به «وارش»

در حالی که آخرین مراحل تخنیکی «بهترین سالهای زندگی ما» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه کنندگی محمودرضا تخشید در حال انجام است تا به زودی آماده نشر شود، نام این سریال به «وارش» تغییر پیدا کرد؛ نامی که به مفهوم و قصه سریال نزدیکتر است.

«وارش» یک درام پرفراز و نشیب تاریخی، عاشقانه و اقتباسی از رمان مطرح «مهاجران» هاوارد فاست نویسنده مطرح امریکایی است.

«علیرضا کمالی»، «بهنام تشکر»، «علیرضا جلالی تبار»، «هدایت هاشمی»، «برزو ارجمند»، «امیررضا دلاوری»، «داریوش کاردان»، «شهرام قائدی»، «رحیم نوروزی»، «رامین راستاد»، «مهدی امینی خواه»، «سهیلا رضوی»، «حدیثه تهرانی»، «نیلوفر شهیدی»، «الهام طهموری»، «علی سلیمانی»، «فرخ نعمتی»، «کورش سلیمانی» و ... در این سریال بازی داشته اند.

«کبوتری ناگهان» با حضور ۸ بازیگر نابینا به صحنه می‌رود

نمایش «کبوتری ناگهان» به نویسندگی «محمد چرمشیر» و کارگردانی «غلامرضا عربی» و با حضور ۸ بازیگر نابینا از ۲۳ میزان/مهرماه ساعت ۲۰ مصادف با روز جهانی عصای سفید و نابینایان در «تئاتر شهر» تهران اجرا می‌شود.

«کبوتری ناگهان» روایت حال و روز زنان در خانه‌ای قجری است، زن خانه به نام نزهت‌جهان نمی‌تواند برای شوهرش فروغ حشام فرزندی به دنیا بیاورد. از این رو شوهرش زن دیگری به‌نام صنم اختیار کرده و  ...

بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی آذربایجان‌شرقی برگزیدگان خود را شناخت

مرحله ولایتی رقابت بیست و دومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی با معرفی قصه گویان برتر به کارخود پایان داد.

بخش دختران و پسران : 

«فاطمه محمدی» با قصه اصلی و کرم، «سیما سعادتی» با قصه فرشته ای از آسمون و «میر هادی احمدوندی» با قصه عاقبت اندیشی به عنوان برگزیده معرفی شدند.

بخش زنان و مردان :

«رزا عطایی» با قصه عمارت شاه، «فریبا رضایی آقا میر لو» با قصه نور-کار، «سمیه مولوی» با قصه یاغمور (باران)، «سیمین محمد علی پور» با قصه گره آخر و «فاطمه محمودی» با قصه خواب عناوین برگزیده را به خود اختصاص دادند.

بخش پدرکلان ها و مادرکلان ها :

«مهین ریواز» با قصه سارای به عنوان برگزیده معرفی شد.

ف ا / ح ح 

نظر شما
ارسال نظر